Monday 25 November 2013

1163. Técnico HST

Martifer

Técnico de HST (m/f)
Ref: 13/107


?Descrição da Oferta

Para integrar a equipa de QSA da Navaria, terá como principais responsabilidades:

Coordenar tecnicamente as atividades de segurança e higiene no trabalho
Promover a informação e a formação dos trabalhadores e demais intervenientes nos locais de trabalho
Conceber, programar e desenvolver medidas de prevenção e de proteção
Gestão do plano de segurança da empresa


O que procuramos
O Candidato ideal deverá possuir o seguinte perfil:
Engenharia Ambiente
Disponibilidade imediata
Disponibilidade para residir em Aveiro
Experiência em estaleiro naval ou complexos industriais tipo refinaria
Gosto pelo setor industrial
Elevado sentido de responsabilidade
Capacidade de gestão de stresse e trabalho sob pressão
Competências de organização e planeamento
Elevada capacidade para trabalhar de forma autónoma e em equipa



Contacto MARTIFER?
A sua candidatura será analisada por Sara Carvalho -

    sara.carvalho@martifer.com


(publicado em http://www.net-empregos.com a 25-11-13)

1162. Concurso de Empreendedorismo EY







 Imagem


 Mais informação e inscrições: http://www.concursoey.com/

1161. Os 10 Mandamentos na procura de emprego dos recém-licenciados

Se és ou conheces recém-licenciados, partilha estes 10 mandamentos para a procura de emprego. São leis com vista a sobreviveres nos próximos seis meses, àquele que é o teu maior desafio: arranjar um emprego!

# 1 – Não me compararei com os meus amigos

Não existem dois recém-licenciado iguais! Cada um tem diferentes competências, habilidades, necessidades e desejos. Só porque o teu amigo arranja um novo emprego, não significa que ele ou ela é melhor do que tu. Mantém os olhos abertos e o foco na tua pesquisa e não na deles. O ciúme e inveja são emoções inútil que desviam o foco da procura de emprego. Além disso, os amigos até podem ser capazes de te ajudar a conseguir um emprego. É do teu interesse ficar realmente feliz por eles!

# 2 – Não me desligarei da procura de emprego no Verão

Não atrases a tua busca de trabalho. Os empregadores distinguem bem quem está comprometido com a procura e quem quer ser preguiçoso. É quase certo que não vais encontrar trabalho nas duas primeiras semanas.
Em todo o caso, procurar emprego, não é um trabalho das 9h ás 18h, por isso, se souberes organizar bem o teu dia, consegues curtir o verão também.

# 3 – Não passarei semanas a fazer o meu currículo

Nesta fase, em que tens pouca ou nenhuma experiência de trabalho, não é o teu curriculo que te vai arranjar o trabalho! Não há muito que possas incluir no teu curriculo que vai impressionar os empregadores.
Por isso, nesta fase o fator diferenciador, não será por intermédio do papel, mas sim pela tua capacidade de te relacionares e conheceres novas pessoas. Por isso, gasta mais tempo a fazer isto que propriamente a fazer o curriculo!

# 4 – Vou aprender a fazer networking … Já!

Networking é a forma mais poderosa que existe para ser contratado. Há recém-licenciados que pensam que como ainda não trabalharam, não têm forma de fazer networking. Errado! As pessoas mais experientes adoram ajudar os recém-licenciados. Contacta pessoas mais experientes de forma humilde e pede ajuda. Quanto mais cedo aprenderes como fazer network, mais cedo serás contratado.

# 5 – Não criarei muitas expectativas em relação ao primeiro emprego

A maioria dos recém-licenciados sentem que são qualificados demais para muitos dos postos de trabalho de nível de entrada. No entanto, a maioria dos empregadores sentem o contrário. A dura realidade é que não tens experiência de trabalho para nada, a não ser para postos de trabalho de nível de entrada. Quanto mais cedo arranjares um trabalho de nível de entrada ou um estágio, mais cedo vais poder começar a candidatar-te a outros trabalhos de mais experiência.

# 6 – Lembrar-me-ei de que todos os trabalhos são temporários

Já sabes que o teu primeiro emprego não deverá ser o teu emprego de sonho. Mas não há problema pois também não vais ficar nele muito tempo.
Vai acontecer uma de duas coisas:
A) Ou superas as expectativas dessa posição e és promovido. Ou, B) adquires experiência para seres capaz de te candidatar a um trabalho melhor.
É uma situação WIN-WIN!!

# 7 – Estudarei tudo sobre o Profissionalismo nos locais de Trabalho

Uma das maiores queixas em relação a recém-licenciados é a sua falta de profissionalismo. Diga-se no vestuário, atitude, estilo de comunicação verbal, e aí por diante. Quanto mais preparado estiveres, melhor será a primeira impressão (e duradoura), que vais dar.

# 8 – Terei muito cuidado com a comunicação escrita

A segunda maior queixa em relação a quem vem da Universidade é a pouca habilidade de comunicação escrita. Ortografia, gramática, etc. Muito cuidado ao escrever cartas, e-mails e qualquer outra palavra escrita relacionada com a procura de trabalho. Um erro ortográfico pode estragar tudo!

# 9 – Estarei a contar com muita rejeição!

Vais-te candidatar a dezenas ou mais vagas e podes ter até dez entrevistas (ou mais) antes de arranjar algum trabalho. Terás de aprender a lidar com a rejeição e a quanto mais entrevistas fores, mais pratica terás. A Resiliência aqui tem um papel preponderante. Quanto mais cedo recuperares da rejeição, mais cedo estarás pronto para voltar à carga!

# 10 – Vou tornar-me um pró nos social media

Nos últimos quatro anos, tens usado os social media para a tua diversão. Agora, é hora de usá-lo para procurar emprego. Limpa a página do Facebook, cria uma conta ou melhora a conta no LinkedIn, e estuda a forma como as pessoas usam o Twitter para encontrar os agentes de recrutamento. Usa as social media para construir uma presença online que, quando procurado por um recrutador (sim, eles vão procurar-te online), o que eles vão encontrar é um graduado recente que está claramente pronto para entrar no mercado de trabalho. A forte presença nos social media pode literalmente dar-te uma entrevista de emprego. Tenta envolver-te cada vez mais e em melhores práticas nos social media contribuindo assim para o avanço na tua carreira.

(fonte: https://www.facebook.com/mandatempregos)

1160. Community Manager (Portuguese), Consumer Operations Dublin, Ireland


Product & Customer Support
The Consumer Operations team is all about focusing on the user. You work on our flagship consumer products like Gmail, Chrome, Android and Google+ to actively support global users through help centers and online communities. You are a Google guru. You have detailed knowledge of our constantly evolving product suite to ensure that user feedback flows to the Product team and fuels innovation. In this highly cross-functional role, you are the voice of our users and problem-solve with the Product, Marketing, Legal and Engineering teams. You process suggestions, bugs, abuse and other product information to ensure we are constantly improving the user experience.
The Community Manager is part of the Consumer Operations team.  You are the   expert on building dynamic, high quality online and real-world communities   and user engagement. You nurture the community and interact with our users   through online forums and social media. You cultivate relationships with   some of our most active users of products like Chrome, Google+, Android and   Maps. You are in tune with the community climate and can influence key   external stakeholders to make critical product or process changes. You are   well-versed in social media and online community trends, technology and   strategies, and are comfortable acting in the public sphere.
Responsibilities
  • Represent Google by actively driving, growing and managing a Google product community, building healthy relationships with community power users and influencers, and engaging directly with users, online and offline.
  • Develop, own and execute community strategy for your product team; contribute to Google’s overall community strategy. Evangelize our products and educate our users via forums, blogs, social media, events, webinars and other external communications channels.
  • Guide power users and influencers to represent Google well through relationships, coaching, training and problem-solving.
  • Ensure user questions receive quality, timely answers by working with power users to respond and responding directly when appropriate. Manage forum hygiene by reducing spam, duplicate discussions, and directing power user workflows
  • Own, understand and report on community health and success. Analyze quantitative and qualitative feedback to identify trends and insights into user needs. Lead new innovations in community programs, including process improvements, best practice sharing and measuring and driving community health metrics.
Minimum qualifications
  • BA/BS degree or equivalent practical experience. 
Preferred qualifications
  • Customer or client service experience.
  • Knowledge of the local internet industry, cultural landscape and current marketplace trends in the market for which you are applying.
  • Outstanding verbal and written communication and presenting skills with the ability to interact with technical and non-technical groups across different levels, including Product Management, Engineering, Marketing, PR, Legal, etc.
  • High level of attention to detail while finding creative ways to tackle support challenges. Capacity to work effectively and manage multiple projects in a fast paced environment with shifting priorities.
  • Capacity to develop and deliver reporting and analysis. Passion for the Internet industry and online products.
  • Excellent communication skills (written and verbal) in English and Portuguese.

Area
The Consumer Operations team is all about focusing on the user. You work on our flagship consumer products like Gmail, Chrome, Android and Google+ to actively support global users through help centers and online communities. You are a Google guru. You have detailed knowledge of our constantly evolving product suite to ensure that user feedback flows to the Product team and fuels innovation. In this highly cross-functional role, you are the voice of our users and problem-solve with the Product, Marketing, Legal and Engineering teams. You process suggestions, bugs, abuse and other product information to ensure we are constantly improving the user experience.

https://www.google.com/jobs/application/?action=add&job=Community+Manager+%28Portuguese%29,+Consumer+Operations+-+EU+Headquarters&source=Online/LinkedIn/linkedin_us&loc=IE

1159. Gestor de Operações (Maputo)

A COWI está a recrutar um(a) Gestor(a) de Operações que estará baseado em Maputo.
Funções
  • Garantir que as operações do programa são realizadas em conformidade com as políticas e as regras da COWI e do DFID e levam à consecução dos objectivos do programa
  • Responsabilizar-se pelas operações do programa, incluindo a administração do projecto e a preparação e gestão de contratos com parceiros de implementação e fornecedores de serviços
  • Gerir e fazer a supervisão do funcionamento geral das equipas provinciais do programa
  • Executar as políticas de gestão de recursos humanos da COWI, sob a supervisão da Chefe de Equipa
  • Assegurar a planificação plurianual, anual e trimestral do programa, fazer a supervisão e apoiar a gestão de informação do programa
  • Elaborar manuais, políticas e regras para melhorar as operações do programa e fazer a formação do pessoal que as irá implementar
  • Assistir na preparação dos relatórios trimestrais e anuais do programa
Requisitos
  • Formação de nível superior em áreas relevantes para a função
  • Pelo menos 7 anos de experiência em gestão de operações de administração e contratos
  • Competências de planificação, elaboração de relatórios, preparação de termos de referência, elaboração de formulários/manuais administrativo-financeiros
  • Excelente capacidade de adaptação/flexibilidade e de trabalhar sob pressão
  • Boa capacidade de comunicação
  • Excelente domínio da língua portuguesa e fluência na língua inglesa
  • Conhecimentos de informática na óptica do utilizador
Documentação
  • Carta de Apresentação
  • Curriculum Vitae em Inglês e Português

1158. Associate Investment Officer (Maputo)

IFC – International Finance Coorporation


The International Finance Corporation (IFC), a member of the World Bank Group, is implementing the Private Sector Window (PSW) of the Global Agriculture and Food Security Program (GAFSP), a multilateral mechanism to assist in the implementation of pledges made by the G20 governments to scale-up support to help poor countries reduce poverty and improve rural livelihoods and food security. The PSW is being funded by the contributions from governments and their agencies, and provides innovative financing aimed at increasing the commercial potential of small and medium-sized agri-businesses and farmers by connecting them with local, national, and global value chains.
The Global Manufacturing, Agribusiness and Services (MAS) Department has a vacancy for an Associate Investment Officer to support the Global Agriculture and Food Security Program (GAFSP). The position will be based in Maputo, Mozambique, and will have dual reporting lines to HEAD of GAFSP and MAS Africa Manager.
The ideal candidate will demonstrate passion to agribusiness and inclusive development in Africa, strong project finance and credit skills, and be a team player.
Duties
  • Support investment processing function and, with time, lead investment transactions eligible for GAFSP support, as well as select mainstream agribusiness investments in Mozambique
  • Investment processing includes but is not limited to performing extensive client and project due diligence, creating financial models and preparing documentation for IFC internal processing and approvals, investment structuring and negotiations
  • Develop a strong pipeline of quality investment and advisory services opportunities for MAS Agribusiness projects eligible for GAFSP support
  • Coordinate closely with social, environmental, corporate governance, advisory services and IBRD colleagues in order to add value to our clients' businesses, find pragmatic solutions to the specific sector challenges, and achieve sustainable development impact
  • Supervise committed portfolio investments
  • Contribute to effective communication and awareness raising among IFC staff, management, and clients of GAFSP funding opportunities by developing presentations, case studies on notable deals, undertaking field office and client promotional visits, etc
  • Provide input to the GAFSP steering committee on IFC’s approach to the delivery of GAFSP objectives as related to private sector engagement in agribusiness and food security issues
  • Help to update MAS Agribusiness Strategy: map opportunities by sector and coordinate input to regional strategies, as needed so they remain responsive to business and client needs
  • Support investment processing function and, with time, lead investment transactions eligible for GAFSP support, as well as select mainstream agribusiness investments in Mozambique
  • Investment processing includes but is not limited to performing extensive client and project due diligence, creating financial models and preparing documentation for IFC internal processing and approvals, investment structuring and negotiations.
  • Develop a strong pipeline of quality investment and advisory services opportunities for MAS Agribusiness projects eligible for GAFSP support
  • Coordinate closely with social, environmental, corporate governance, advisory services and IBRD colleagues in order to add value to our clients' businesses, find pragmatic solutions to the specific sector challenges, and achieve sustainable development impact
  • Supervise committed portfolio investments
  • Contribute to effective communication and awareness raising among IFC staff, management, and clients of GAFSP funding opportunities by developing presentations, case studies on notable deals, undertaking field office and client promotional visits, etc
  • Provide input to the GAFSP steering committee on IFC’s approach to the delivery of GAFSP objectives as related to private sector engagement in agribusiness and food security issues
  • Help to update MAS Agribusiness Strategy: map opportunities by sector and coordinate input to regional strategies, as needed so they remain responsive to business and client needs
Requisites
  • MBA or a Master's degree in Finance with 4 or more years of experience or an equivalent combination of education and experience (eg. working knowledge of agribusiness and food security issues a big plus)
  • Strong modeling, financial analysis and credit skills
  • Demonstrated ability to structure a variety of financial instruments (debt and equity)
  • Good ‘deal sense’; analytical skills & business judgment
  • Strong inter-personal skills, ability to interact effectively with clients, stakeholders and colleagues from various cultural backgrounds
  • Team player with ability to manage and resolve conflict
  • Highly motivated and self-driven
  • Genuine commitment to sustainable development and adherence to the highest ethical standards
  • Willingness to relocate to Mozambique and to travel frequently in the region
  • Excellent verbal and written communication skills in English and Portuguese a must
http://www.ifc.org/wps/wcm/connect/Careers_Ext_Content/IFC_External_Corporate_Site/IFC%20Careers/Career%20Opportunities/CareerOpportunityPlaceHolder?JobReqNo=132440

1157. Director Administrativo e Financeiro (Maputo)

Biofund

A Biofund está a recrutar um Director Administrativo e Financeiro para Maputo.
Requisitos
  • Licenciatura em Contabilidade, Gestão, Economia, Finanças, Direito de Empresas outra área relevante
  • Pelo menos 5 anos de experiência profissional
  • Experiência em informática de Contabilidade
  • Capacidade de liderança e de trabalho em equipa
  • Fluente em português e inglês (falado e escrito)
  • Boa capacidade de comunicação
  • Boa condição física
Documentação
  • Carta de Apresentação
  • Curriculum Vitae
  • 3 Referências
rhumanos@wwf.org.mz